اجزاء بوستر پمپ کدامند ؟
1397-11-03انواع بوستر پمپ از لحاظ کنترل فشار کدامند ؟
1397-11-03انواع بوستر پمپ از لحاظ کاربرد کدامند ؟
این دستگاهها به لحاظ کاربرد به دو دسته کلی تقسیم میشوند :
1- بوستر پمپ آبرسانی :
بوستر پمپهای آبرسانی در دورهای متغیر ساخته میشوند، بیشترین استفاده را در ساختمانهای مسکونی و اداری و .. دارند.
نحوه عملکرد سیستم آبرسانی دور متغیر به این صورت است که با توجه به مصرف آب و با فرمان از طرف سنسور فشار (ترانسمیتر) دور الکتروموتور تغییر کرده و در هر زمان آبرسانی تحت فشار ثابت تامین میشود. در این سیستم از پی ال سی به عنوان کنترلر و به ازای هرالکتروپمپ از یک درایور (اینورتور) استفاده شده که زمان فرمان سنسور فشار پمپها به صورت نوبتی بوده و بعد از سپری شدن زمان مشخص پمپ بعدی وارد مدار میشود و با رسیدن به مقدار فرکانس پمپ اول، توسط پی ال سی، پمپ اول از مدار خارج میشود تا افت فشاری به وجود نیاید. زمانی که مصرف افزایش پیدا کند و نیاز به پمپ بعدی باشد، درایور پمپ در حال کار به فرکانس مطلوب رسیده و الکترو پمپ بعدی با درایور مربوطه خود وارد مدار میشود و هیچ تعویض کنتاکتوری صورت نمیگیرد که باعث ضربات ناشی از تعویض الکترو موتور از حالت متغیر به ثابت شود.
مزایای استفاده از این سیستم کاهش مصرف برق، افزایش راندمان، افزایش طول عمر پمپ و اتصالات است.
2- بوستر پمپ آتش نشانی :
نوع آتش نشانی همانطور که از نام آن پیداست، در دور ثابت ساخته شده و با قدرت بالا است.
بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟
این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران وجود داشته باشد که بوستر پمپ آتش نشانی چیست و چگونه عمل می کند. از جمله مهمترین بخش ها در سیستم نوین شهرنشینی استفاده از سیستم هشدار و اطفای حریق مانند پمپ آتش نشانی اطفاء حریق می باشد. بوستر پمپ آتش نشانی اطفاء حریق با فشار بالا در مدار قرار گرفته و آب مورد نیاز شبکه اطفاء حریق را تامین می کنند. به دلیل کم کارکرد بودن بوستر پمپ آتشنشانی، خطر گیرپاژ پمپ ها وجود دارد لذا با استفاده از مدار فرمان امکان استارت دوره ای پمپ ها (بازه های زمانی 15 روزه به مدت 15 ثانیه) جهت پیش گیری این مسئله فراهم می گردد. برای مثال بوستر پمپ آتش نشانی پمپیران یکی از انواع پمپ آتش نشانی ساختمان است که کارایی بسیار مناسبی داشته و می تواند در سیستم اطفاء حریق ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد.
نحوه عملکرد سیستم آتش نشانی دور ثابت به این صورت است که در مواقع اضطراری فرمان از طریق سیستم اطفاء حریق صادر میشود و در نتیجه بوسترپمپ آتشنشانی به صورت دور ثابت استارت میشود.
فشار و دبی ایجاد شده در این سیستمها نسبت به بوسترپمپ آبرسانی به مراتب بالاتر است و از طریق سازمان آتشنشانی با توجه به تعداد طبقات و زیر بنای ساختمان انتخاب میشود.
امروزه با افزایش تراکم ساخت وساز در شهرها واجرای پروژهای بلند مرتبه سازی ارتقاء سطح ایمنی در دستور کارمناطق مختلف شهرداری قرار گرفته که از جمله مهمترین این بخش ها استفاده از سیستم های هشدار و اطفای حریق می باشد. در این سیستم ها بوستر پمپ های آتش نشانی با فشار کاری بالا در مدار قرار گرفته و آب مورد نیاز شبکه اطفاء حریق را تامین می نماید با توجه به احتمال پایین کاربری این PLC سیستم در دوره های زمانی کوتاه، خطر گیرپاژ پمپ ها وجود دارد لذا با استفاده از مدار فرمان امکان استارت دوره ای پمپ ها در بازه های زمانی 15 روزه به مدت 15 ثانیه با هدف جلوگیری از گیرپاژ پمپ ها فراهم می گردد.
نکته : در بوستر پمپ آب آتش نشانی، به دلیل خاموش بودن این بوستر پمپ ها در مقطع زمانی نسبتا طولانی امکان جامپ کردن (قفل کردن پروانه ها) به دلیل زنگ زدن پروانه ها، وجود دارد که گروه بازرگانی مستر جهت جلوگیری از این مشکل از سیستم خود سرویس و شیر برقی در این بوستر پمپ ها استفاده می کند. مکانیزم عملکرد این سیستم به این صورت می باشد که در بازه زمانی تعریف شده، این سیستم بوستر پمپ را روشن نموده و به وسیله شیر برقی که بر روی کلکتور ورودی و خروچی بوستر پمپ نصب شده باعث سیرکوله شدن آب در سیستم پکیج بوستر پمپ می گردد.
بطورکلی بوسترپمپ آتش نشانی باید به سیستم برق اضطراری ساختمان متصل باشد تا قادر به اطفاء حریق باشد و طبق استانداردهای فنی و ایمنی در صورت عدم وجود سیستم برق اضطراری و قطع برق، در ساختمان باید یکی از پمپ های بوسترپمپ آتش نشانی از نوع دیزل پمپ باشد.
بررسی ، محاسبه و طراحی بوستر پمپ های آتش نشانی :
برای بررسی سیستم آتش نشانی و به کارگیری تجهیزات آتش نشانی صنعتی یک پروژه ابتدا بایستی به دستورالعمل سازمان آتش نشانی در مورد سیستم های اعلام و اطفا حریق توجه نمود. زمانی که پروژه جهت ثبت دستور نقشه به شهرداری می رود یک دستورالعمل که شامل کلیات پروژه می باشد به پروژه تعلق می گیرد که تعدادی از بندهای آن مربوط به سیستم اطفا و اعلام حریق می باشد. برای مثال اینکه کل ساختمان باید اسپرینکلر داشته باشد و یا اینکه تنها قستمی از آن نیاز به اسپرینکلر دارد. همچنین لزوم وجود فایرباکس را تعیین می نماید. بنابراین هنگام نوشتن گزارش فاز یک بایستی این دستورالعمل را از کارفرما درخواست کنید.
در قدم اول برای نوشتن این بخش لازم است که در مورد انواع خاموش کننده ها و مزایا و معایب هریک توضیح دهید و با توجه به کاربری پروژه بهترین سیستم را به کارفرما پیشنهاد دهید. سپس در مورد انواع سیستم های تر و خشک و لزوم آنها و همچنین سیستم اسپرنیکلر و انواع آنها (بالازن یا پایین زن) توضیحاتی را اضافه نمایید. اگر ارتفاع سقف کاذب از 80 سانتیمتر بیشتر باشد بایستی جهت اطفا حریق داخل سقف کاذب نیز سیستم اسپرینکلر پیش بینی شود.
از انجا که جهت سیستم آتش نشانی وجود منبع الزامی می باشد بایستی بابت ذخیره آب جهت دو فایر باکس معادل 100 gpm به مدت 15 دقیقه و اگر پروژه فول اسپرینکلر باشد بایستی جهت 20 تا سی درصد کل اسپرینکلرها به مدت 15 دقیقه ذخیره آب پیش بینی نمود؟ ایا روابط گفته شده برای همه ی پروژه ها صدق می کند؟ ایا اطلاع دارید اعدادی که در بسیاری از پروژه ها چشم بسته و روتین با انها سروکار دارند از کدام منبع استخراج می گردد؟
برای اندازه گیری تعداد آنها لازم است چیدمان اسپرینکلرها را انجام داده تا بتوانید به درستی حجم منبع را پیش بینی نمایید.
آیا جداول از پیش تعیین شده جهت سایزینگ لوله های اسپرینکلر برای همه ی پروژه ها صدق می کند؟ ایا این مهم باعث نمی گردد سایزینگ ابتدای خط زیاد گردد؟ آیا نرم افزاری جهت محاسبه سایزینگ اسپرینکلر وجود دارد؟ اگر به هردلیلی امکان یخ زدگی آب درون لوله ها محقق گردد چه راهکاری باید صورت گیرد ایا کارفرما توان پرداخت خواهد داشت؟
قدم بعدی بررسی لزوم ایجاد فشار مثبت در راه پله می باشد. درصورتی که راه پله دارای پنجره و یا در رو به بیرون باشد نیازی به کانال هوای تازه نیست. در غیر اینصورت بایستی کانال کشی هوای تازه جهت ایجاد فشار مثبت پیش بینی گردد تا هنگام ایجاد حریق دود به بیرون هدایت گردد. بنابراین مدیریت دود در پروژه دارای اهمیت زیادی می باشد. شما بایستی تمهیداتی جهت خروج دود از ساختمان در هنگام حریق و جلوگیری از نفوذ دود به سایر طبقات بیاندیشید.
توجه: در صورت اجرای پروژه در شهرک بایستی از خط هیدرانت شهرک جهت سیستم آتشنشانی محوطه استفاده نمود.
اصولا هیدرانت ها از نظر شکل ظاهری و فشار کارکرد با یکدیگر تفاوتی دارند؟ ایا آين تفاوت تاثیری دز سایزینگ لوله ها خواهد داشت؟
در نهایت بایستی محل شیر دوقلو، مسیر لوله های افقی، محل رایزرها، محل فایرباکس ها و محل اسپرینکلرها روی نقشه مشخص گردد.
محاسبه و طراحی بوستر پمپ آتش نشانی :
برای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ بوستر ﭘﻤﭗ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺪ ﻭ ﺩﺑﯽ ﺑﻮﺳﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﯾﻢ.
ﺍﻟﻒ) ﺩﺑﯽ :
ﺩﺑﯽ ﯾﮏ ﺟﻌﺒﻪ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮐﺎﺭ ﻣﻌﺎﺩﻝ 50 gpm ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺟﻌﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺩﺑﯽ ﭘﻤﭗ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ: gpm = 50 × n
ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎﻻ n ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺰﻣﺎﻧﯽ ﺟﻌﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﻮﺳﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﻫﺎﻱ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﻧﻮﻉ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺍﻃﻔﺎﻱ ﺣﺮﻳﻖ ﺁﺑﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ N.F.P.A ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺟﻌﺒﻪ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﻮﺳﺘﺮﭘﻤﭗ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﻱ ﻣﺼﺮﻑ 50 ﮔﺎﻟﻦ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﺟﻌﺒﻪ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺟﻌﺒﻪ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻣﺎﻛﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﻫﻴﺪﺭﺍﻧﺖ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﻲ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﻮﺳﺘﺮﭘﻤﭗ 500 ﮔﺎﻟﻦ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
ﺏ) ﻫﺪ :
در ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺑﻮﺳﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ، هد ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺯﯾﺮ به دست می آید:
Pt = P1+P2 +P3
ﺍﻓﺖ ﻣﺴﯿﺮ:
P1= 1.5 × L × 0.04
L: ﻃﻮﻝ ﻣﺴﯿﺮ ﺭﻓﺖ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺑﻮﺳﺘﺮ ﭘﻤﭗ ﺗﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺟﻌﺒﻪ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻣﺘﺮ
ﻓﺸﺎﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺷﻠﻨﮓ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺟﻌﺒﻪ P2= 42 m.H2O
P3 =ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻋﻤﻮﺩﯼ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺟﻌﺒﻪ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺑﻮﺳﺘﺮ پمپ بر حسب متر
ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺣﺠﻢ ﻣﺨﺰﻥ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺁﺏ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﻋﺪﺩ ﺩﺑﯽ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻤﭗ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺪﺩ 30 ﺿﺮﺏ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺣﺠم مخزن ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﮔﺎﻟﻦ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﯾﺪ.
تعاریف برخی دیگر از انواع بوستر پمپ ها :
مزایا بوستر پمپ های طبقاتی :
پمپ های چند منظوره بسیار قابل اعتماد و فن آوری های پیشرفته قادر به جلب رضایت نیازهای طیف گسترده ای از کاربران.
سیل مکانیکی بالانس شده با قابلیت تعویض بدون نیاز به باز کردن قطعات پمپ .
کاهش تنش محوری پروانه استاندارد برای افزایش عمر موتور (17،500h).
سختی مواد میانی بوش از یاطاقان (کاربید تنگستن / سیلیکون کاربید) برای بهبود عمر و توانایی مقاومت در برابر کاربردهای سنگین، مانند تغذیه دیگ بخار.
آبدهی تا 160 متر مکعب بر ساعت
ارتفاع تا 330 متر
ورودی تکفاز یا سه فاز 50 هرتز
از .037 کیلووات تا 55 کیلووات
ماکزیمم فشار کاری 40 بار
دمای سیال از 30- تا 120 درجه سانتیگراد
بوستر پمپ های دیزلی :
بوستر پمپ های دیزلی جهت موارد آتش نشانی و سیستم های اسپرینکلر با استاندارد EN12845 در کارخانه هاناک اسمبل و تولید می شوند . این نوع از بوستر پمپ ها در دو نوع ساخته می شوند , سیستم اولی از یک الکترو پمپ و یک دیزل پمپ که هر دو پمپ دارای مشخصات هیدرولیکی یکسان هستند ساخته میشود و سیستم دوم هر دو پمپ با دیزل کوپل می شوند . در سیستم آتش نشانی توسط سنسور فسار یا پرشر سوییچ برای هر یک از پمپ ها فشار خاصی تعریف میشود که پمپ ها در فشار تعیین شده شروع به کار کرده یا از مدار خارج می شوند . بوستر پمپ دیزلی هاناک دارای تابلو برق های تمام اتوماتیک جهت راه اندازی دیزل پمپ و الکتروپمپ می باشد و افتخار ما بر این است که از بهترین متریال ها در سیستم های خود استفاده می کنیم .
انواع بوستر پمپ دیزلی :
یک یا دو پمپ سرویس عمودی یا افقی با مشخصات هیدرولیکی یکسان کوپله شده با الکتروپمپ .
دو پمپ سرویس افقی با مشخصات هیدرولیکی یکسان کوپله شده با الکتروپمپ و دیزل .
یک یا دو پمپ سرویس افقی با مشخصات هیدرولیکی یکسان کوپله شده با دیزل .
اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ آتش نشانی دیزلی :
پمپ سرویس الکتریکی ، تبدیل ، پمپ سرویس دیزلی ، شیر یکطرفه ، پمپ ژاکی خط رانش ، شیر قطع و وصل خط رانش ، کنترل پنل ، مانومتر ، خط مکش پمپ ، کلکتور رانش ، شیر قطع و وصل خط مکش ، پرشر سوییچ ، تبدیل ، منبع دیافراگمی ، مانومتر ، تخلیه ، لرزه گیر ، هواگیری
بوستر پمپ سانتریفیوژ :
این بوستر پمپ ها به گونه ای هستند که انتقال انرﮊی از آنها به سیال به طور دائمی انجام می شود. پمپ های سانتریفوﮊ معمولاً انرژی نیروی محرکه خود را از طریق یک الکتروموتور دریافت می کنند. انتقال نیروی محرکه ی آن از موتور به بوستر پمپ از طریق یک محور به نام شفت منتقل می شود. شفت موتور به وسیله نوعی اتصالات مکانیکی به نام کوپلینگ به شفت پمپ متصل شده است. به این ترتیب انتقال نیرو از طریق شفت موتور الکتریکی به شفت بوستر پمپ انتقال می یابد.
بوستر پمپهای سانتریفیوﮊ، دارای یک محفظه می باشند که حلزونی شکل بوده که این محفظه پوسته ی سانتریفیوژ نامیده می شود. درون این محفظه یک یا چند چرخ قرار گرفته است که روی یک محور نصب شده اند. چرخ های قرار گرفته درون چرخ حاوی چندین پره است که انتقال نیروی محرکه به سیال مایع (یا گاز) در این قسمت انجام گرفته می شود. برای جلوگیری از خروج سیال از محل اتصال شفت به محفظه ی پمپ که اصطلاحاً نشتی نامیده می شود از ابزاری به نام مکانیکال استفاده می شود. نکته بسیار مهم در مورد این نوع بوستر پمپ ها هواگیری پمپ ها پیش از روشن کردن آنها می باشد. یعنی پس از راه اندازی پمپ و اطمینان از ورود سیال به داخل بوستر پمپ، باید از خروج کامل هوا یا گاز حبس شده در داخل بوستر پمپ نیز اطمینان حاصل نمود. از این نوع بوستر پمپ ها در ابعاد و اندازه های مختلف برای مصارف گوناگون قابل طراحی و ساخت هستند.
بوستر پمپ چرخ دنده ای :
این نوع بوستر پمپ ها نوعی از بوستر پمپ های دورانی می باشند. بوستر پمپ های چرخ دنده ای از دو قسمت متمایز تشکیل شده اند، یکی قسمت جداره ثابت و دیگری قسمت مدور که شامل یک محور گردان با چرخ دنده می باشد. در بوستر پمپ های چرخ دنده ای مقداری مایع بین دنده های چرخ دنده بوستر پمپ به اصطلاح به تله می افتد و در اثر چرخیدن چرخ دنده ها این مایع به قسمت خروجی بوستر پمپ رانده می شود. این بوستر پمپ ها به گونه ای ساخته می شوند که در آنها فاصله میان اجزاء گردانده شده و دیواره ی ثابت بسیار کم می باشد. کاربرد این نوع بوستر پمپ ها برای جا به جایی مایع با حجم کم و فشار متوسط می باشد. نکته مهم در مورد این نوع بوستر پمپ ها آن است که هرگز نباید آنها را در حالیکه شیر خروجی بوستر پمپ بسته است روشن نمود؛ چرا که در این حالت، اگر هیچ شیر اطمینانی در مسیر تخلیه ی بوستر پمپ وجود نداشته باشد، یا خود پمپ از بین می رود و یا اینکه لوله تخلیه می شکند.
بوستر پمپ رفت و برگشتی :
این گونه بوستر پمپ ها دارای تجهیزاتی هستند که انتقال انرﮊی در آنها به صورت سیال بوده که آنها نیز به صورت دوره ای می باشد. نیروی محرکه این گونه بوستر پمپ ها اکثراً توسط موتورهای الکتریکی تامین میشود. در این گونه بوستر پمپ ها حرکت دورانی میل لنگ را تبدیل به حرکت رفت و برگشتی پیستونی در یک سیلندر شده که با برگشت به عقب پیستون در سیلندر حالت مکش ایجاد شده و در نتیجه سیال از طریق یک شیر ورودی داخل سیلندر می شود. با حرکت پیستون به طرف جلو دریچه ورودی بسته و مایع از طریق شیر خروجی به خارج رانده می شود. شیرهای ورودی و خروجی یکطرفه بوده و طوری ساخته شده اند که در مراحل رفت و آمد پیستون، از ورود مایع داخل سیلندر به قسمت کم فشار و بالعکس ممانعت شود. اگر به جای پیستون، رفت و برگشتی در داخل سیلندر رفت و آمد کند در این حالت به آن بوستر پمپ رفت و برگشتی می گویند. در ضمن چنانچه رفت و برگشت دیافراگمی را حرکت دهد بوستر پمپ از نوع دیافراگمی است. فرق میان پیستون و رفت و برگشتی در این است که طول سر پیستون کوتاه تر از مسافتی است که پیستون درون سیلندر طی می نماید، در حالی که طول رفت و برگشتی بیشتر از طول مسافت طی شده توسط آن در داخل سیلندر است. از طرفی در بوستر پمپ پیستون از حلقه یا رینگی جهت آب بندی پیستون و سیلندر استفاده شده است که روی بدنه پیستون قرار گرفته و همراه آن حرکت می کند، در حالیکه در بوستر پمپ های رفت و برگشتی این رینگ روی سیلندر قرار دارد و ثابت است. این پمپ ها معمولاً کم ظرفیت هستند ولی فشار خروجی سیال را می توانند تا مقدار زیادی افزایش دهند. بنابراین از این پمپ ها در جاهایی که نیاز به جا به جا کردن سیالی با حجم کم ولی فشار بالا می باشد استفاده می کنند. در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که جریان سیال در این بوستر پمپ ها به صورت غیر یکنواخت می باشد. نکته بسیار مهم در مورد این بوستر پمپ ها آن است که هرگز نباید آنها را در حالی که شیر خروجی بوستر پمپ بسته است روشن نمود.